נושא : שיטת התנעה ליפוף חלקי של מנוע - part winding start
בס"ד , 2021–01–16
הקדמה
מנוע ליפוף חלקי הינו מנוע בעל 2 ליפופים על הסטטור כוכב או משולש תלוי באפליקציה הנדרשת.
מנוע זה נוצר על מנת להקטין את זרם ההתנעה ב 50 אחוז מזרם ההתנעה ללא השיטה.
בזמן ההפעלה מחברים ליפוף אחד ולאחר זמן מסיום (בין 1 ל 4 שניות תלוי בגודל המנוע) מחברים את הליפוף בשל סוג החיבור השיטה נקראת "part winding start" התנעת ליפוף חלקי.
חשוב לציין
- לשם ההבהרה 2 הליפופים נשארים מחוברים כל הזמן כאשר המנוע עובד.
- אף אחד מ 2 הליפופים לא יכול לעבוד לזמן הממושך מזמן ההתנעה
- אם לאחר מספר שניות לא יתחבר הליפוף השני הדבר יגרום לחימום יתר של הליפוף המחובר
- תמונה מספר 1 – שרטוט עקרוני של מנוע ומעגל הפיקוד שלו.
שיטת פעולה
- לחצן 2S1 מפעיל את המערכת ודורך את מגען 1M .
- מגען 1M מפעיל את סלילי המנוע T1,T2,T3 המנוע מתחיל לפעול בשלב ראשוני במקביל טיימר T1 מתחיל לספור זמן (בין 2- 6 שניות)עד לחיבור מגען 2M .
- כאשר הטיימר מסיים את הספירה של הזמן מופעל מגען 2M ונשאר מחובר עד להפסקת המערכת באמצעות לחצן 2S2.
הגנות
- 10L, 20L – הגנות עומס יתר כאשר ההגנה תפעל כל המעגל יפסיק.
- TH1 – הגנת טמפרטורה לסלילי המנוע כאשר ההגנה תפעל כל המעגל יפסיק.
- T2 – טיימר הסופר כ 3-2 שניות יותר מהזמן עבודה של המערכת כלומר אם ניקח 2 שניות זמן פעולה T1 את T2 נכוון ל 4 שניות על מנת למנוע חימום יתר של סליל המנוע הראשון וכאשר הטיימר יסיים את הספירה כל המעגל יפסיק כאשר המגען 2M יתחבר תפסיק הספירה של T2.
- הגנה מפני זרם קצר לא מצוירת אך נדרשת וכמובן תפסיק את כל מעגל הכוח.
בהצלחה