נושא : שיטת התנעה ליפוף חלקי של מנוע - part winding start

בס"ד , ‏2021–01–16

הקדמה

מנוע ליפוף חלקי הינו מנוע בעל 2 ליפופים על הסטטור כוכב או משולש תלוי באפליקציה הנדרשת.
מנוע זה נוצר על מנת להקטין את זרם ההתנעה ב 50 אחוז מזרם ההתנעה ללא השיטה.
בזמן ההפעלה מחברים ליפוף אחד ולאחר זמן מסיום (בין 1 ל 4 שניות תלוי בגודל המנוע) מחברים את הליפוף בשל סוג החיבור השיטה נקראת "part winding start" התנעת ליפוף חלקי.

חשוב לציין

  1. לשם ההבהרה 2 הליפופים נשארים מחוברים כל הזמן כאשר המנוע עובד.
  2. אף אחד מ 2 הליפופים לא יכול לעבוד לזמן הממושך מזמן ההתנעה
  3. אם לאחר מספר שניות לא יתחבר הליפוף השני הדבר יגרום לחימום יתר של הליפוף המחובר

  • תמונה מספר 1 – שרטוט עקרוני של מנוע ומעגל הפיקוד שלו.

שיטת פעולה

  1. לחצן 2S1 מפעיל את המערכת ודורך את מגען 1M .
  2. מגען 1M מפעיל את סלילי המנוע T1,T2,T3 המנוע מתחיל לפעול בשלב ראשוני במקביל טיימר T1  מתחיל לספור זמן (בין 2- 6 שניות)עד לחיבור מגען 2M .
  3. כאשר הטיימר מסיים את הספירה של הזמן מופעל מגען 2M ונשאר מחובר עד להפסקת המערכת באמצעות לחצן 2S2.

הגנות

  1. 10L, 20L – הגנות עומס יתר כאשר ההגנה תפעל כל המעגל יפסיק.
  2. TH1 – הגנת טמפרטורה לסלילי המנוע כאשר ההגנה תפעל כל המעגל יפסיק.
  3.  T2 – טיימר הסופר כ 3-2 שניות יותר מהזמן עבודה של המערכת כלומר אם ניקח 2 שניות זמן פעולה T1 את T2 נכוון ל 4 שניות על מנת למנוע חימום יתר של סליל המנוע הראשון וכאשר הטיימר יסיים את הספירה כל המעגל יפסיק כאשר המגען 2M יתחבר תפסיק הספירה של T2.
  4. הגנה מפני זרם קצר לא מצוירת אך נדרשת וכמובן תפסיק את כל מעגל הכוח. 

בהצלחה 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן