נושא :מדוע יש פין אמצעי בתקע סיקון
בס"ד יום ראשון 10 אפריל 2022
כאשר מחברים תקע סיקון 63 אמפר ומעלה נראה כי יש שם פין עודף שלא תמיד יודעים מה לעשות איתו אז פה נציג את שני השיטות הנפוצות לשימוש שלש פין זה
תמונה מספר 1 : תקע סיכון וסימון המחבר בתקע
שיטה מספר 1 לשימוש PILOT PIN
הפין האמצעי נקרא PILOT CONACT פין זה קצר יותר מאשר מוליכי חיבורי הפאזות והאדמה , בשל כך פין זה מתחבר בזמן מאוחר יותר ולא כאשר הפאזות מתחברות.
פין זה שהוא משמש מעין אבטחה לחיבור חשמלית.
בשרטוט האופייני המצורף ניתן לראות כי כאשר התקע במצב שלוף אין הזנת מתח אל קצוות בית התקע (שקע) דבר זה בטיחותי למשתמש .
תמונה מספר 2 : שרטוט חשמלי להפעלה חשמלית של בית התקע
כאשר נרצה לחבר את התקע במצב הראשוני לפני ההגעה לפין ה PILOT CONACT
בית התקע יהיה ללא הזנת מתח אל קצוות בית התקע, כאשר נעבור את קצוות ה PILOT CONACT האפס במקרה שלנו חוזר אל המגען דרך הפין האמצעי ודורך את מגען החיבור ובכך מתאפשר למתח להגיע אל הצרכן .
למעשה ה PILOT CONACT משמש לכיבוי והפעלת המתח החשמלי אל העומס.
בחיבור הצורה מבטיחה כי מגעי המתח יהיו ללא מתח עד לחיבור וודאי של התקע לבית התקע .
ובניתוק הוא אפילו שימושי יותר שכן ניתוק תחת עומס יגרום לקשת חשמלית ופה אנחנו מפסיקים את העומס לפני שליפת התקע.
- בשל העובדה כי המגע החוזר הוא חשמלי אין הגבלה תאורטית של מספר הכבלים האפשריים שיהיו מחוברים האחד לשני.
שיטה מספר 2 לחיבור PILOT PIN
בשיטה זו יש פין בתקע הנקרא pilot contact אך בשיטה זו אין החזרה של אפס מהתקע המתחבר אלא הפין pilot contact דוחף מתג בצורה מכאנית את המתג הייעודי (pilot contact switch) גם בשיטה זו כמו בשיטה הקודמת הפין pilot קצר ועל כן יבצע חיבור רק כאשר מגעי המתח כבר מחוברים אז מתחבר המגען המחבר את מגעי המתח של התקע.
- חסרונה של שיטה זו שלא ניתן לחבר בטור יותר מכבל אחד היות והחיבור הוא מכאני ולא חשמלי
תמונה מספר 3 : שרטוט חשמלי להפעלה מכאנית חשמלית של בית התקע
בהצלחה